torsdag 26 juli 2012

Trolla, jag säger då det!!!

Jag har ju som bekant en unghäst vid namn Trollflickan, också känd som Trolla. Den här lilla damen har kommit på att stängseltråden är inte så farlig om det inte är någon ström i den...

Det här möttes jag utav när jag gick ut med Hanna imorse....
 


 

Det är ju en himla tur att hon inte fått för sig att man kan gå iväg någonstans också, utan hon låg där så snällt och väntade på att bli insläppt igen...

"Åh, nej! Inte ett stängselaggregat till!" Var det första jag tänkte. Men som tur var så var det inte trasigt. Det var bara Petra som glömt stoppa i kontakten igen efter att hon hämtade lite ved i fredags. Tur det, hade inte precis lust att gå och köpa oss ett nytt aggregat! 

Och nu när jag var ute och kvällspinkade Hanna så åkte granndotterns sambo förbi med bilen, han stannade till och berättade att en kompis till honom hade släppt in Trolla natten som var också!  Tur det finns så snälla människor, men tro hur länge hon var kvar på insidan? Börjar hon att rymma när vi har strömmen på så vet jag inte vad jag gör. Peppar peppar har inte något djur blivit överkört än, men det har hela tiden känts som en tidsfråga då vägen är inpå knuten och timmerbilarna kör förbi som galningar!

Nåja, den som lever får se. Självklart så har en av unghönorna blivit mystiskt "halt", vi har råkat ut för det förut tyvärr. Hoppas det inte är samma bara, där de tillslut blir som helt förlamade i benen. Usch. Varför måste det vara just en höna? Ska det ändå hända är det väl bättre att det är en tupp som ändå ska väck?!?

Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar