tisdag 17 juli 2012

Piip Piip Piip!

Ja det piper frenetiskt i mitt vardagsrum. Skulle ju kunna ha något att göra med att jag har 15 stycken dygnsgamla kycklingar där! Och en lite älling! Inte att förglömma! Jag har ju fått en enda stackare ifrån mina spårlöst försvunna ankhonor. Tiden får utvisa om det är en Älla eller Älle. Just nu är den bara söt och ligger och torkar i kläckaren innan jag ska sammaföra den med terroristerna kycklingarna.

Det är allt för länge sedan jag hade kycklingar nu. Och har jag tur så är det nya ägg påväg till mig med posten. De kommer antingen idag eller imorgon. Det visar sig. Jag hoppas bara att allt går som det ska och att äggen är hela när de kommer fram så att det kanske blir några kycklingar av raser jag inte har. Att det skulle bli höns också det vågar jag inte hoppas på, än!

Har köpt strapper så jag ska märka hönsen (och kycklingarna) de börjar bli ganska många nu så jag behöver lite hjälp för att kunna komma ihåg vilka som kommer varifrån.




Ludenfot <3

Gömmer sig :)


Små grå! Ska bli spännande att se vad det blir för färg på dessa som vuxna!

Ällingen! :)

Hanna håller koll!
 Moch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar