tisdag 3 juli 2012

Dopklänning

Igår på morgonen när Elof bestämde sig för att sova en stund så lyckades jag äntligen samla så pass mycket mod att jag vågade sätta saxen i klänningen som jag skulle sy om till dopklänning. Symaskinen skötte sig riktigt bra den här gången och jag är trotts några små missar riktigt nöjd med resultatet! De ska synas att det är hemma gjort, men jag tror inte att det är så i ögonfallande de fel som är. Nu ska bara namnet broders dit och spetsen jag fick av mormor ska sys dit i kanten nertill. Sen så funderar jag på om jag ska sy en hätta av tyget som är kvar eller inte. Tills jag har bestämt mig så sparar jag det tyg som är kvar efter ärmarna.

Och under hans eftermiddagslur hann jag med att klippa till alla bitarna till min nya kjol, har hunnit sy ihop hälften av dem också innan undertråden tog slut och Elof vaknade hungrig. Man kan inte få allt, men jag har kommit på god väg och det är så kul att ha en symaskin som gör som en vill!

Jag har inte riktigt bestämt mig ifall jag ska visa hur klänningen ser ut eller inte innan dopet, det känns nästan som att det är lite hemligt. Mamma har fått en mms bild på övre delen, men den visar inte riktigt hur klänningen ser ut i helhet. Hur som så är Elof jättesöt i sin dopklänning och jag riktigt längtar till dopet och att få visa upp honom för alla!

På torsdag så ska jag och Elof få rå om hans systrar för oss själva nästan hela dagen. Det ska bli superkul, det visar sig vad vi hittar på. Jag måste till birsta och inhandla saker till inbjudningskorten. Utöver det så skulle tjejerna komma med en kravlista som vi sedan slänger för att göra så som Elof vill. Det blir nog bra i slutändan skulle jag tro.

Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar