tisdag 10 juli 2012

Det lönar sig att vara snäll.

Snor blogg rubriken av en kompis. För hon har så rätt. Det lönar sig att vara snäll!

Idag kring klockan 10.30 så ringde det på dörren. Det var de två tjejerna som fick åka häst och vagn i lördags. E och T heter dom. De bor här i byn med sina föräldrar nu på sommaren. Vilket härligt sommarlov de ska få ha, tremänningar tillsammans på landet som annars bor 120 mil (minst) ifrån varandra. Och det känns riktigt bra att få vara med och skapa fina barnsommar minnen med dom.

I vilket fall, vi var ut en sväng med Trolla och Mulle i vagnen i lördags. De var så väldigt glada och nöjda. Jag också för den delen. Kändes bra att ha några som såg till att jag kom ut när det väl blev uppehåll.

Så idag när de plingade på så fick jag ett 15(!) cm högt runt pelarljus av dem, i tre gröna nyanser med ett hjärtformat kort där de tackade för att de fick åka häst och vagn. Jag blev så förvånad och glad rakt igenom att de fick sig varsin kram. Ni får såklart åka igen sa jag till dom. Då svarade T: Ja vi hade faktiskt tänkt fråga om vi kunde åka imorgon. Självklart sa jag! Bara det inte regnar, och gör det de, så kom när det slutat!

Men det var inte det enda besöket jag och Elof hade idag. Nej vi fick besök igen. Av ett par från Baggböle som skulle titta på ena kon, 220. För de skulle eventuellt köpa henne till hösten. Det fick dom väl göra. Men damen tittade inte så mycket på kon, hon blev fast att prata med mig och titta på Elof. Trevliga var dom verkligen! Hoppas de kommer igen någon gång, jag tror vi har en del intressen gemensamt!

Men nu så är det nog dax för mig att gå och lägga mig tillsammans med Elof och Krister som sover sen en timme tillbaks. Elof avslutade kvällen med att kaskad kräkas över Krister. Tre omgångar kom det, hur mycket som helst, ur munnen och näsan. Bara forsade! Krister fick gå in i duschen och jag var beredd på att få trösta en förskräckt och missnöjd kille. Men han verkade snarare lättad, som om det var skönt att bli av med. Men hua så otäckt det såg ut! Blev nästan lite skärrad och paralyserad. Det tog några sekunder innan jag reagerade och sprang efter ny handduk till dom.

Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar