tisdag 31 juli 2012

Tiiiiisdag

Ja idag har det varit en lång dag som har bjudit på en hel del, både aktiviteter och väder!

Började med lite halvdant väder, som blev sol, som blev blåsigt, som blev åskskur, som blev duggregn, som blev uppehåll.

Mellan solen och det blåsiga lyckades jag komma iväg på en promenad/joggingtur. Må hända att den inte var sådär toklång, men vad gör det. Jag är stolt över att jag kom ut och rörde på mig över huvud taget. Och att det blev något annat än en "släpa på fötterna"-promenad.

Jag kommer snart ikapp det trasiga kylskåpet!!


Elof hade en grön dag igår.
Han hälsar att grönt är skönt!

Bäst av allt så är grönt skönt att sova i!
Det här med LCHF går bättre än någonsin.
Lite rester + äggröra är kanonfrukost!

Mitt promenad/jogging sällskap!

Hittade smultron i diket hemma!

Vi har fortsatt på premiärtemat.
Grabben som jämt ska stå har
testat hoppgungan!

:D

Vi har en handduk inunder för
plåten som är istället för tröskeln
var så kall tyckte Elof.
Men å andra sidan så finns det
inga vassa kanter att sätta hälen i ;)

När mamma hittar den plastadefrottén,
då får Elof ligga lite nakenfis i soffan!
Skönt att bli insmord och masserad
tyckte Elof!

Sen så har min stora favorit köpt en glassmaskin idag! Så nu kan vi göra glass i stora lass i alla de möjliga smaker man kan komma på! Glad i hågen gjorde jag ju en glassmet, också ska byttan till maskinen stå i frysen i 20 timmar, inte blev det någon glass idag inte. Men imorgon! Då blir det glass! :D

Moch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar