tisdag 17 juli 2012

Mums

Ja, nu är ju inte det här en matblogg, och kommer inte att bli. Men maten är en stor del av min vardag just nu och det är ju det jag skriver om i bloggen!

Första veckan med LCHF har gått toppen bra utan några snesteg som jag känner ånger för, helt enkelt för att inga gjordes.

Igår däremot gick inte riktigt lika bra. Skulle baka till kakbuffén som är på bygdegården ikväll. Och det går ju inte att släpa med dig kakor som man inte vet hur dom smakar! Så det blev både smet, topping och färdig kaka i käften igår. Och en kaka i natt också då hungern rev så förbannat när jag satte mig och ammade Elof. (Ja, ni läste rätt! En måltid på natten är Elof helt nöjd med att bara amma. Och det känns fantastiskt!)

Delvis för framtida inspiration och som dokumentering för att kunna gå tillbaka och se vad jag ätit. Här kommer bilder på vad jag ätit den senaste veckan (förutom kakan....)

Alla mackor är en från en ägg och kokoslimpa som jag hittade recept på och bakade, riktigt god faktiskt! Krister har tagit med sig kycklingsallad några dagar i rad, han verkar tycka det är gott. Och han säger inget om att jag inte kokar någon ris/pasta/potatis till maten. Bra det, för det tänker jag inte göra. Blir lättare för mig att låta bli det som inte finns!

Och den där älskade äggmjölken. Den är jag utan tills lön. För här eldades det lite stavmixer för några dagar sedan.. Oupsi!


Äggröra med korv och cremefraiche
Kokos "pannkaka" med blåbärsfil ochkardemummamjölk

Äggröra med sötsursås och cremefraiche


Tantägg med korv och cremefraich med mangoraja

Älskade äggmjölk <3
Macka med kardemummamjölk

Tacos med stekt macka som tortilla. MUMS!

Rester av tacos till frukost med kardemummamjölk!

Fet fil med fet blåbärsfil + kokos och grädde!

Köttfärsgryta med ost, creme fraiche och en macka.
"Lundag" på Ikea, kyckling med extra sås å kompott - strips!

Stekt kött med massa bea och goda grönsaker!

Kycklingsallad med ost och en starksås
Micromacka, blev inte så gott..
Moch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar