tisdag 10 juli 2012

Det känns bra!

Inne på drygt tredje dygnet nu med LCHF och det känns riktigt bra! Jag hade ihjäl stavmixern igår. Erbannat! Så någon äggmjölk blir det inte innan lön. Får nöja mig med varm mjölk/grädde med kardemumma så länge. Kanske skulle värma bara mjölk och smält smör och kardemumma istället. Degspad till kanelbullar vet ju alla hur gott det är!

Matfantasin är lika borta som vanligt. Men jag känner mig ändå lyckligt lottad som kör så hårt på att det ska vara lchf till middag. Jag har egentligen aldrig tyckt om enkla middagar som pasta och köttbullar. Så det har de tre senaste dagarna i slutändan blivit riktigt goda middagar!

Idag åt vi tacos! Mums!

Jag gjorde ju ett bröd som blev gott men inte riktigt rätt igår. Skivade tunna skivor och torrstekte dem gyllenbruna. Det smakade riktigt gott tillsammans med grönsakerna, osten och köttet. Lite nötter åt jag också.

Kosthållningen är nog inte tillräckligt strikt för att jag egentligen ska lyckas gå ner i vikt så bra. Misstänker att det är allt för mycket mjölkprodukter. Allra helst när jag faktiskt dricker en 5-6 dl mjölk om dagen. Men jag behöver en slags övergångs period känner jag. Eller inkörningsport. Tills dess att jag har hittat andra alternativ, och vant av mig från oboy. Sen så känns det ju lite dumt att kasta bort 4 liter nyinköpt mjölk. Spär jag ut den med grädde och smör så blir det ju inte fullt lika illa. Jag tillsätter åtminstonde inte några kolhydrater.

Känner mig faktiskt mäkta stolt över att ha bestämt mig, att ha sagt Nej!
Och att jag snart är inne på mitt 4e dygn utan något som helst fusk! Det känns starkt! Och det ger styrka!

Imorgon är det god fortsättning med nya starka tag!

Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar